Levering og afhentning

1. Hvordan foregår leveringen?

Fremragende service er altid i højsædet, og selvfølgelig skal leveringen også leve op til det. Hos Roomtales gør vi alt, hvad vi kan for at du får dit produkt hurtigst muligt. Da størstedelen af vores produkter er specialfremstillet til lige præcis dine ønsker og behov, samt vi kun er to personer som står for produktionen, så gør det at leveringstiden er derefter. Med andre ord så tager det lidt længere tid, end hvis varen blot skulle tages ned fra hylden. Af den årsag kan du forvente op til 5 ugers leveringstid. Nogle gange går det meget hurtigere og andre gange ikke. Vi har som nævnt kun fire hænder at gøre godt med, men vi bestræber os altid på at levere så hurtigt som muligt. Til gengæld kan vi garantere et dansk, håndlavet produkt i en rigtig lækker kvalitet. 


2. Leveringsmetode

Når du handler hos Roomtales har du mulighed for at vælge mellem to forskellige leveringsmuligheder. Enten kan du vælge at få varen sendt til døren, ellers har du mulighed for at afhente varen selv på vores adresse i Aarhus. 

Vælger du den første mulighed, bliver varen fragtet til din hoveddør/kantsten af en af vores leverandører, når der er tale om store forsendelser. Fragtfirmaet varierer afhængig af model og størrelse, men der er tale om enten GLS eller Brink Transport. 

Mindre pakker leveres til din dør eller til en pakkeshop i nærheden af din bopæl.

Ordren sendes så vidt muligt samlet. Du vil få en notifikation, når varen er afsendt fra vores produktionslokaler/lager.

Vi sender til hele Danmark (brofaste øer). Vi leverer hverken til udlandet, Færøerne og Grønland. 

Prisen for mindre forsendelser er på 39 kr., hvor større forsendelser koster 199 kr. i fragt. 


3. Afhent selv

Hos Roomtales har du mulighed for at afhente din vare hos vores produktionslokaler i Aarhus. Det er selvfølgelig 100% gratis.  

Når varen er færdigproduceret og er klar til afhentning vil vi kontakte dig for at høre, hvornår du ønsker at afhente. Som udgangspunkt kan varen afhentes dagen efter. Så sørger vi for at være på adressen på det ønskede tidspunkt til at udlevere din vare. Husk at mange af varerne har nogle ret store dimensioner, så det er vigtigt at medbringe en stor nok bil eller en trailer. Det anbefales altid at måle om den kan være i bilen hjemmefra på forhånd. Vi hjælper selvfølgelig med at laste varen, så du behøver ikke medbringe et par ekstra hænder.  

Du kan afhente din vare på følgende adresse: 

Roomtales
Runestenen 17
8210 Aarhus V
Danmark

Afhentning er muligt på følgende tidspunkter efter aftale: 

Mandag: 9.00-16.00
Tirsdag: 9.00-16.00
Onsdag: 9.00-16.00
Torsdag: 9.00-16.00
Fredag: 9.00-16.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket


4. Hvor lang leveringstid er der?

Da størstedelen af vores produkter er specialfremstillet til lige præcis dine ønsker og behov, samt vi kun er to personer som står for produktionen, så gør det at leveringstiden er derefter. Med andre ord så tager det lidt længere tid, end hvis varen blot skulle tages ned fra hylden. Af den årsag kan du forvente op til 5 ugers leveringstid. Nogle gange går det meget hurtigere og andre gange ikke. Vi har som nævnt kun fire hænder at gøre godt med, men vi bestræber os altid på at levere så hurtigt som muligt. Når varen er sendt fra vores produktionslokaler, så ankommer de allerede dagen efter og nogle gange allerede samme dag, hvis du har bopæl i midtjylland. 

Er der tale om mindre produkter, som ikke er specialfremstillet, så er der tale om 1-3 hverdages leveringstid. Bestiller du varen efter kl. 15.00, vil den første dag af leveringstiden starte den første kommende hverdag herefter. 

Hvis der er flere varer på samme ordrer, så sendes de samlet, når alle varer er klar til forsendelse.


5. Kan produktet prøves først og sendes retur, hvis jeg ikke er tilfreds?

Da størstedelen af varerne er fremstillet efter kundens specifikationer, og der derfor ikke er tale om standardvarer, så er de undtaget den almindelige fortrydelsesret. Med andre ord kan varerne ikke først prøves først, før de sendes retur. 

De resterende varer fremsendes i emballage, så de kan heller ikke afprøves først, da det vil medføre, at emballagen brydes.


6. Hvad koster det at få sendt varer fra Roomtales?

Hos Roomtales anvender vi en række forskellige fragtløsninger for altid at kunne tilbyde dig den mest fordelagtige fragtpris. Derudover forsøger vi altid at tilbyde flere alternative leveringsformer til rimelige priser for at ramme specifikke leveringspræferencer. 

Da nogle af vores varer overskrider de normale leveringsdimensioner, så er de nødsaget til at blive fragtet som stykgods, hvilket gør de ikke nødvendigvis bliver leveret til hoveddøren, men i visse tilfælde kun leveres til kantstenen. Men du vil dog blive kontaktet af leverandøren en halv time før ankomst, så du kan stå klar. 


7. Hvilke fragtfirmaer anvender I?

Vi benytter en række forskellige fragtfirmaer for at kunne tilbyde den mest optimale fragtpris. De fragtfirmaer vi anvender er GLS (mindre og mellemstore forsendelser) og Brink Transport (store forsendelser/stykgods).  


8. Hvad gør jeg, hvis min vare har taget skade under transporten?

Hvis du modtager en forsendelse, der ser ud til at have taget skade, så er det vigtigt du som det første tager billeder af pakken både før åbningen og under åbningen. Jo mere dokumentation du har, desto bedre er du stillet. 

Hvis der er behov for at oprette en fragtskadesag, så kan du selv gøre det hos distributøren, eller du kan kontakte os, og så skal vi nok hjælpe dig på bedst mulig vis med at få det gjort.